HEJ ARRANGÖR!

Vill du vara med och göra Fönsterrenoveringens dag den 30 maj? Kul! Här hittar du lite olika verktyg som du kan ha hjälp av. Vill du marknadsföra ditt arrangemang i sociala medier? Glöm inte tagga med: #fönsterrenoveringensdag

PRESS-MATERIAL

För att vi ska kunna knyta ihop alla aktiviteter som anordnas under Fönsterrenoveringens dag har vi tagit fram en grafisk manual. Den innehåller riktlinjer för hur vi använder vårt formspråk på rätt sätt, så att vi tillsammans kan hjälpas åt att etablera det här arrangemanget i Sverige. Längre ner har vi även samlat en del bilder som du gärna får använda i din marknadsföring.

LOGOTYP

Logotypen för Fönsterrenoveringens dag finns tillgänglig för dig som vill använda den i marknadsföringen av din aktivitet.
Här kan du ladda ner dem!

LOKAL MARKNADS­FÖRING

Här har vi samlat lite tips inför din lokala marknadsföring.
Glöm inte att hänvisa till  www.fonsterrenoveringensdag.se!

LÄNSMUSEUM

Börja med att anmäla arrangemanget till ert länsmuseum. En komplett lista finns här!

KALENDARIER

Anmäla också arrangemanget till olika evenemangskalendarier på webben och i traditionella medier.

PR

Tipsa om och bjud in lokalpressen till det kommande arrangemanget.

SOCIALA MEDIER

Sociala medier har stor spridning. Kom ihåg att tagga dina inlägg med #fönsterrenoveringensdag.

TRYCKSAKER

Sätt ihop en flyer eller affisch för arrangemanget att dela ut till lämpliga lokala aktörer.

ANNONSERING

Om du har en budget för det – annonsera i den lokala tidningen eller radiokanalen.

Använd dig av den grafiska manualen för Fönsterrenoveringens dag om du tar fram flygblad, affischer, annonser och liknande!

SVERIGES LÄNSMUSEER

www.foreningenbark.com

RIKSANTIKVARIE­ÄMBETET

www.raa.se

SVENSKA BYGGNADSVÅRDS­FÖRENINGEN

www.byggnadsvard.se

PRENUMERERA PÅ VÅRT NYHETSBREV